Home>Biuro prasowe>Komunikaty prasowe>03.08.2010 Lato z LPG - fakty i mity o samochodowych instalacjach gazowych

03.08.2010 Lato z LPG - fakty i mity o samochodowych instalacjach gazowych

W dniu 3 sierpnia br. w restauracji Atrio w Warszawie odbył się briefing prasowy dotyczący wizerunku samochodowych instalacji LPG w Polsce. Grzegorz Jarzyński – ekspert branży LPG, współwłaściciel Grupy ELPIGAZ, omówił polski rynek autogazu i opowiedział o nowych technologiach w tej dziedzinie. Spotkanie poprowadziła Katarzyna Frendl - dziennikarka motoryzacyjna.

 

Powodem do spotkania był raport wizerunku LPG w Polsce, który powstał na podstawie badań przeprowadzonych przez Pentor Research International na zamówienie firmy ELPIGAZ w czerwcu br.

 

Potencjalne oszczędności – to główny czynnik zachęcający do montażu instalacji gazowej. Aż 70% ankietowanych decyduje się na wybór samochodu zasilanego paliwem LPG z powodu niższej ceny gazu w porównaniu do innych paliw. Drugim powodem jest ogólne nastawienie na oszczędność (36%). Na ostatniej pozycji, jako powód pojawia się większa wydajność kontra mniejsze zużycie paliwa.

 

Znacznie częściej instalację LPG brali pod uwagę kierowcy tankujący benzynę (24%) niż olej napędowy (4%). Może to wynikać z przekonania, że w samochodach z silnikiem diesla nie da się zamontować instalacji LPG.

 

Ponadto, jednym z wniosków płynącym z badań jest potencjał tkwiący w kobietach, jako użytkowniczkach samochodów z instalacją LPG: Kobiety na ogół częściej niż mężczyźni podatne są na racjonalne argumenty – w szczególności, gdy przedstawia je specjalista. Podkreślając bezpieczeństwo użytkowania instalacji gazowej, korzyści ekonomiczne oraz wygodę przy tankowaniu (pracownik obsługi musi zatankować), zapewne można zachęcić kobiety do montażu instalacji LPG. Zwłaszcza, że według badań, są one użytkowniczkami relatywnie nowych samochodów“.

 

Wyniki badań skomentował ekspert branży, pan Grzegorz Jarzyński, obalając jednocześnie najbardziej rozpowszechnione mity na temat LPG. Scharakteryzował także rynek LPG w Polsce oraz warunki i perspektywy jego rozwoju. Wskazał również na potrzebę promocji LPG jako jednego z alternatywnych, ekologicznych i ekonomicznych rozwiązań zasilania pojazdów.

 

„Upowszechnienie wiedzy na temat samochodowych instalacji gazowych jest dla nas niezwykle istotne, dlatego Elpigaz wprowadza szereg rozwiązań i podejmuje działania, mające na celu ich popularyzację. Jednym z nich jest organizowany po raz drugi projekt E-GIFT 2010 (European Gas Independent Fuel Tour)” – podsumował spotkanie Pan Grzegorz Jarzyński.

 

<<< powrót

Organizator:

 

 

 

Patronat honorowy:

 

 

 

   

 

   

 

 

 

  

 

Partnerzy:  

 

  

 

    

 

 

    

 

 

     

  

  

 

Patronat medialny: